Köpvillkor
Veritaskliniken, Swefi Care Derma AB, org.nr 559057-5501
Beställning
Hos oss på Veritaskliniken.se / skinplanet.se erbjuder vi säkra köp av våra produkter och du betalar smidigt via Klarna
När du är klar med din beställning och klickar på ”Slutför Köp” i kassan sluts avtal i enlighet med våra köpvillkor . När vi har mottagit din beställning får du en orderbekräftelse skickad till den e-postadress du skrivit i samband med beställningen.
Vi packar och skickar varor på vardagar. Leverans tiden är mellan 2-4 arbetsdagar vi skickar ditt paket som varubrev via postnord
Avbeställning måste göras innan beställningen packats (effektuerats). Om du vill avbryta köpet efter att ordern packats hänvisar vi dig till att istället nyttja dig av ångerrätten, se avsnitt utökad ångerätt i köpvillkoren.
Pris och betalning
Alla priser är inklusive moms utom där annat anges. Frakt- och expeditionskostnad är 49 kronor, fraktfritt över 500 kronor. I varukorgen kan man se det totala priset inklusive alla eventuella avgifter. Är du under 18 år behöver du målsmans tillstånd för att handla hos oss. Vi reserverar oss för ev. slutförsäljning.
Betalning med Klarna-checkout
För betalning använder vi oss av betallösningen klarna – checkout som gör det enkelt, flexibelt och tryggt för dig att handla på nätet. Mer information om klarnas villkor hittar du här >>
Leveranstid
Normal leveranstid är 3-4 arbetsdagar från det att vi mottagit din beställning. Vi har som mål att skicka din beställning inom 2 arbetsdagar, och postens leveranstid är normalt 1 dag. I sällsynta fall kan leveransen ta längre tid. Ibland sorterar posten fel och då kan postens leveranstid vara flera dagar. För varor som inte finns i lager är leveranstiden längre, och en ungefärlig leveranstid för dessa produkter anges på produktsidan.
Fraktkostnader
Vi tar ut en fraktavgift om 49kr för beställningar upp till och med 499kr. För beställningar från 500kr och uppåt tar vi inte något fraktavgift. Detta gäller inom Sverige. Vid Retur står köparen för returkostnaden.
Avisering
Alla beställningar skickas med postnord varubrev. Mindre paket kommer levereras direkt till din brevlåda medan du för större paket kommer få en avi (antingen via SMS eller brev) för hämta ut din beställning hos ditt postombud. Paketet ska i detta fall hämtas inom 14 dagar för att förhindra att det går i retur.
Försenad eller försvunnen leverans
I sällsynta fall kan leveranstiden från dess att vi har skickat en beställning vara lång, upp mot 4 veckor. Sådana förseningar är helt utom vår kontroll och vi kan inte hållas ansvariga för dessa. I sällsynta fall kan paket även spårlöst försvinna helt och hållet. Vår policy är att vänta 4 veckor innan vi kan anse att en försändelse är försvunnen. Först efter 4 veckor från det datum vi har skickat en beställning kan vi utföra en återbetalning eller skicka beställningen igen. Om du vid beställningen har angivit en felaktig adress och försändelsen av denna orsak inte kommer fram till dig är vi varken skyldiga att återbetala dig eller skicka beställningen på nytt.
Utökad ångerrätt
Vi tillämpar Distanshandelslagen och ger dig 14 dagars ångerfrist, utan att ange någon anledning. Varan måste returneras i oanvänt skick. Veritaskliniken förbehåller sig rätten att refusera en retur om varan är använd. Varan skall återsändas i väsentligen oförändrat skick. Vid retur, kontakta oss på info@veritaskliniken.se eller 08-500 636 36 för vidare instruktioner.
Köpesumman återbetalas senast 30 dagar efter det att vi har återfått varan. Kostnad för frakt återbetalas ej. Du som kund står själv för returfrakten. Retur får inte ske som postförskott eller efterkrav. Vi rekommenderar dig att skydda/ambalera varan väl vid retur då du som kund bär transportrisken.
Reklamation
Om en vara är felaktig, defekt eller felexpedierad, var vänlig kontakta oss på info@veritaskliniken.se eller 08-500 636 36 inom skälig tid så hjälper vi dig med hur du går vidare. Varan ska tillsammans med en skriftlig beskrivning av felet/bristen återsändas väl amballerad med bifogad beskrivning av felaktigheten. Om varan skadas eller kommer bort då du återsänder den är du betalningsansvarig. När vi mottagit varan och godkänt reklamationen, gör vi något av följande:
- Skickar en ny identisk felfri vara.
- Återbetalar dig varan. Kostnaden för returfrakten betalas ut till dig retroaktivt efter godkänd reklamation. Vid ersättningsleverans står Veritaskliniken för fraktkostnaden.
Retur
Retur bekostas av köparen. Innan du returnerar varan ska du ta kontakt med oss per e-post eller telefon. Skicka sedan tillbaka varan, i obruten förpackning, till:
Veritaskliniken
Engelbrektsgatan 31
11423 Stockholm
Vi återbetalar dig sedan så fort vi kan. Oftast så får du tillbaka pengarna inom 1 vecka.
Personuppgifter
Vi behandlar alla dina personuppgifter i enlighet med GDPR. Läs mer om Veritasklinikens säkerhetspraxis och hantering av personuppgifter . Vi måste således be dig samtycka till att vi behandlar uppgifter om dig.
Alla personuppgifter som du lämnar till oss eller som vi får del av kommer att hanteras av Veritaskliniken i egenskap av personuppgiftsansvarig. De personuppgifter du lämnar kan komma att användas för att säkerställa leveranserna till dig, vid kreditprövning, för att lämna erbjudanden och upplysningar om vårt sortiment till dig. De uppgifter du lämnar är endast tillgängliga för Veritaskliniken. Genom att godkänna Veritasklinikens köpvillkor samtycker du till ovanstående.
Du har rätt att efter din egenhändigt undertecknade skriftliga begäran få ta del av de personuppgifter som finns lagrade om dig, varifrån dessa uppgifter har hämtats, ändamålen med behandlingen och till vilka mottagare som uppgifterna har lämnats. Vi är även skyldiga att på din begäran rätta till felaktiga eller ta bort dina personuppgifter
Om du vill ta del av de personuppgifter vi lagrar om dig, eller har andra frågor rörande vår behandling av personuppgifter ber vi dig kontakta oss.
Force Majeure
Veritaskliniken är befriad från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse i detta avtal om underlåtenheten har sin grund i befriande omständigheter enligt nedan och omständigheten försvårar, förhindrar eller försenar fullgörandet. Såsom befriande omständighet ska anses vara bl. a myndighets åtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, strejk, brand eller översvämning, sabotage eller olyckshändelse av större omfattning. I force majeure ingår också myndigheters beslut som påverkar marknad och produkter negativt, t ex restriktioner, varningar, försäljningsförbud etc.
Övrigt
Veritaskliniken reserverar sig för eventuella skrivfel och ändringar av teknisk data som står utanför vår kontroll, och förbehåller oss rätten att annullera order som har blivit fel på grund av tekniska fel. Mer information om dina rättigheter och skyldigheter som konsument hittar du hos Konsumentverket (www.konsumentverket.se).
Har du några frågor kring våra köpvillkor, så tveka inte att kontakta oss på telefon 08-500 636 36 eller info@veritaskliniken.se