Nightlase Snarkbehandling

Behandla alla 3 områden för 2500 SEK

BOKA DIREKT!

Nightlase Snarkbehandling | Veritaskliniken

Snarkning bidrar till att din sömn blir dålig och har du en partner blir ofta även dennes sömn drabbad. Vi behandlar effektivt personer som har problem med snarkning med laser. Vanligen krävs det 1-3 behandlingar.

NightLaseTM kallas den laserbehandling vi utför och är ett väldigt skonsamt ingrepp mot snarkning, då det ej innefattar kirurgi, öppna sår eller andra smärtsamma ingrepp.

NightLaseTM passar de allra flesta människor som vill motverka snarkning, men beroende på hur din gom är skapt, kan du förvänta dig lite olika resultat. Detta är något som läkaren undersöker innan din behandling.

Hur fungerar det?
Laserljus har förmågan att värma vävnad ytterst exakt och kontrollerat.Vävnaden har då en tendens att dra ihop sig och krympa. Slemhinnorna i munnen krymper extra mycket, och eftersom snarkning i de flesta fall beror på förslappad och mjuk gom, kommer en uppstramning av denna vävnad att leda till en öppnare andningsväg och därmed att du snarkar mindre. Behandlingen med NightLaseTM har även visat sig ha positiva effekter på personer med återkommande bakterieinfektioner i svalget.

Antal behandlingar
3 behandlingar.

Eventuella biverkningar
Några timmar efter en behandling kan man uppleva att man är en smula "rå" i halsen, som vid en lätt förkylning. Detta försvinner dock inom några timmar.

Tillstånd som omöjliggör behandling
  • Epilepsi