Behandling av Akne och Akneärr

Behandla alla 3 områden för 2500 SEK

BOKA DIREKT!

Behandling av Akne och Akneärr | Veritaskliniken

Om du lider av akne så som finnar, plitor, blemmor, fet hy eller stora svarta porer så kallade pormaskar kan vi på veritaskliniken behandla dig. Beroende på om du har pågående akne eller om du önskar behandla akneärr eller båda delarna tar vi fram en individuell behandlingsplan åt dig efter en konsultation.

Varför får man Akne?

Vid någon tidpunkt i livet får vi alla akne, skillnaden är bara hur mycket och hur återkommande vi får det samt om det är icke-inflammatorisk akne eller inflammatorisk akne. Våra kroppar producerar ett hormon som kallas androgen, vilket stimulerar våra talgkörtlar att producera en oljig substans som kallas talg. I talgkörtlarna finns en långsamt växande bakterie (P acnes) som, när den förökar sig, bildar kemikalier som bryter ned talgkörtelväggen samt i huden förekommande fetter till fria fettsyror. Denna process leder till att en icke-inflammatorisk blemma blir inflammerad.

Behandling av Aktiv akne

Om du har pågående akne kan vi antingen behandla dig med IPL eller med en kemisk peeling och rätt hudvårdsprodukter för hemmabruk. Behandling av aktiv akne kräver flera upprepade behandlingar.

Behandlingen kostar 2400 SEK/ behandlingstillfälle

Behandling av Akneärr

Vill du ha hjälp med dina aknärr behandlar vi det effektivt med laser. Det krävs upprepat antal behandlingar (minst 4-5 behandlingar).

När vi behandlar ärr med Frax 1550 laser skapar vi små värme kanaler ner i huden. Runt om kanalerna lämnar vi vävnaden orörd detta för att minska smärta och konvalescens. Eftersom vi lämnar kvar obehandlad vävnad runt om kanalen behandlas bara 20-25% av hudytan i det totala området per behandling. För att kunna behandla hela ytan (100%) krävs alltså 4-5 behandlingar med ca 1 månads mellanrum.
När det gäller ärr så kan vi aldrig garantera att ärren försvinner helt utan det som du som patient ska veta om är att vi reducerar dem och förbättrar hudstrukturen.

Behandlingen kostar 2400 SEK/ behandlingstillfälle

Tillvägagångsätt

Vi konsulterar alltid innan behandling därefter väljer vi behandlingsmetod som bäst lämpar sig för dig och utifrån det sätter vi upp din individuella behandlingsplan. Räkna med minst 4 st behandlingstillfällen.

Behandlingen utförs av läkare/sjuksköterska.

Vi rekommenderar:

FRAX 1550 | Veritaskliniken

Frax 1550 använder vi för att behandla Akneärr, Stora porer, Bristningar och Rynkor

Hudföryngring IPL | Veritaskliniken

Behandlingen fokuserar på solskadad, väderbiten och naturligt åldrad hud. Behandlingen syftar till att reducera ålders fläckar, ojämn pigmentering och difus rodnad samt öka kollagenproduktionen och resultatet blir en jämnare hud.