Akne behandling

50% PÅ KEMISK OCH LASER PEELING

Vi sponsrar Pure under uttagningarna av
MR & MISS UNIVERSE
PASSA PÅ!

Lider du av akne så som finnar, plitor, blemmor, fet hy eller stora svarta porer så kallade pormaskar kan vi på veritaskliniken behandla dig. Beroende på om du har pågående akne eller om du önskar behandla akneärr eller båda delarna tar vi fram en individuell behandlingsplan åt dig efter en konsultation. Om du har pågående akne kan vi antingen behandla dig med en kemisk peeling och rätt hudvårdsprodukter för hemmabruk eller så kan vi utföra en IPL-behandling.

Varför får man Akne?

Vid någon tidpunkt i våra liv får vi alla akne skillnaden är bara hur mycket och hur återkommande vi får det och om det är icke-inflammatorisk akne eller inflammatorisk akne. Våra kroppar producerar ett hormon som kallas androgen, vilket stimulerar våra talgkörtlar att producera en oljig substans som kallas talg. I talgkörtlarna finns en långsamt växande bakterie (P acnes) som, när den förökar sig, bildar kemikalier som bryter ned talgkörtelväggen samt i huden förekommande fetter till fria fettsyror. Denna process leder till att en icke-inflammatorisk blemma blir inflammerad.

Behandlingar som används:

IPL- Intense pulsed light | Veritaskliniken

Metoden användas för hudföryngring, borttagning av pigmentfläckar, permanent hårborttagning, ta bort blodkärl i ansiktet, ta bort rodnader, ta bort portvins märken, behandla pågående akne och akneärr.

Medicinsk ansiktsbehandling med kemisk peeling | Veritaskliniken

En peelbehandling avlägsnar gamla och skadade hudceller tillsammans med orenheter djupt i porerna. Vi använder kemisk peeling från NeoStrata.

Club Veritas